آشپز شما

آشپز شما

آشپز شما

آشپز شما

کیک هل پرتقال

مواد لازم:
آرد کیک الک شده= 2.5 پیمانه
بیکینگ پودرالک شده باآرد= 2قاشق مرباخوری سرصاف
شکر= 1.5 پیمانه
شیر= 1 پیمانه
روغن مایع= 1 پیمانه
تخم مرغ= 3 عدد
دانه هل سبز(پودرشده)= 4 عدد
پودر وانیل= 1 قاشق چایخوری
رنده پوست 1 عدد پرتقال ( رنده ریز)
برای تزیین کیک : در صورت تمایل مقداری عسل و گردوی خرد شده

طرزتهیه

در ظرف گودی تخم مرغها(زرده و سفیده باهم) و شکر را با همزن برقی بمدت 5 دقیقه با سرعت زیاد هم میزنیم تا مواد بصورت کرم در آید .

در حین مخلوط کردن در دقیقه های آخر پودر هل و رنده پوست پرتقال و وانیل را نیز اضافه نمایید تا با تخم مرغ و شکر مخلوط گردد .

سپس 1 لیوان روغن مایع را اضافه کرده و با همزن بمدت 1 دقیقه مواد را خوب مخلوط نمایید پس از آن سرعت همزن را کمتر کرده و 1 لیوان شیر را اضافه نموده و بمدت 1 دقیقه دیگر بهم زدن ادامه دهید.

سپس همزن را خاموش کرده و مخلوط الک شده آرد و بیکینگ پودر را به مواد اضافه و با همزن خاموش مواد راکمی مخلوط کرده و سپس همزن را روشن کرده و برای چند لحظه آنرا با همزن مخلوط مینماییم.(تا پف کیک از بین نرود)

سپس مواد را درون قالبی که از قبل آن را کاملا چرب کرده و آرد پاشیده اید ریخته و در داخل فر که از قبل بمدت 10 دقیقه با درجه حرات 180 درجه سانتیگراد گرم شده در پنجره وسط گذاشته و بمدت 1 ساعت بپزید.

سپس قالب را از فر خارج کرده وکنار میگذاریم تا کمی سرد شود سپس کیک را از قالب جدا کرده و در صورت تمایل برای تزیین آن مقداری عسل روی کیک مالیده و با گردوی خرد شده روی آنرا می پوشانیم.



تذکر1 : ( به جای یک لیوان شیر می توان از 1 لیوان ماست که کمی رقیق شده باشد /و یا همچنین 1 لیوان آب پرتقال / و یا 1 لیوان مخلوط شیر و آب پرتقال استفاده نمود)

تذکر 2 : در ضمن قالبهایی که گرد و شیار دار هستند و وسط آنها خالی است برای این کیک بسیار مناسب میباشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد